LECZENIE JASKRY:

W większości przypadków leczenie zaczynamy od kropli przeciwjaskrowych. Celem leczenia jest osiągnięcie ciśnienia docelowego. Ciśnienie docelowe to takie ciśnienie w oku, które nie powoduje dalszych zmian w nerwie wzrokowym, a co z tego wynika – nie pogarsza się pole widzenia. Jeżeli kroplami nie możemy obniżyć ciśnienia do pożądanego poziomu, proponujemy zabiegi laserowe oraz zabiegi operacyjne.

Trabekulektomia: operacja, które celem jest wytworzenie sztucznej przetoki, przez którą ciecz wodnista może wydostawać się z komory przedniej oka. Operacja jest bardzo skuteczna, niestety obciążona ryzykiem powikłań, między innymi zaćmy – dlatego często zaćmę operuje się wraz z jaskrą. Trabekulektomia ze wszczepieniem implantu drenującego ExPress: ulepszona wersja trabekulektomii. Podczas tej operacji chirurg przy pomocy bardzo cienkiej igły umieszcza w oku wykonany ze stali chirurgicznej implant o mikroskopijnych rozmiarach. Niestety – ze względu na konieczność zastosowania precyzyjnego implantu – koszt takiej operacji jest poważniejszy, niż w przypadku tradycyjnej trabekulektomii.

Fakotrabekulektomia: osoby cierpiące na jaskrę i zaćmę mogą być poddane łączonej operacji: trabekulektomia z wszczepieniem sztucznej soczewki zwijalnej.

Wszczep implantów Xen Gel: operacja polega na wprowadzeniu do oka pacjenta pod spojówkę elastycznej rurki o długości 45 mikrometrów. Implant tworzy tunel odprowadzający płyn dzięki czemu obniża ciśnienie w gałce ocznej. Rozpoczyna swoje działanie zaraz po umieszczeniu w oku. Zabieg jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym, jest bezbolesny i mało inwazyjny. Pacjent opuszcza klinikę w dniu wykonania zabiegu. Konieczne są wizyty kontrolne, które wyznaczy lekarz operujący. Polecany u pacjentów powyżej 18 roku życia z jaskrą otwartego kąta, u których stosowane leczenie nie przynosi oczekiwanych rezultatów.  Zabieg implantacji zwiększa szansę na skuteczne powstrzymanie choroby i zapobiega utracie wzroku.